6 Mayıs 2008 ve yine Miami

Sabah yaptığımız minik Key West turundan sonra yine Miami yolları taştan diyerek ulaştık menzile. Her kime sorsan Coconut Grove derler bir mahalle, restoranları olsun, marinesi olsun, efendim festivalleri ve aktiviteleri ile pek bir meşhurmuş. Açık hava carşıları dedikleri bizim ise pazar diye tabir ettiğimiz alişveriş mekanları da mevcut. Marinedeki parkta oturup yol stresimizi attık.



Bu şehrin bence kendine has bir mimari tarzı var. New York`taki koyu renklerin aksine burada binalar, gökdelenler beyaz tonlarında boyanmış. Zaten denizle gelen şehrin ışığı binalarla daha bir aydınlık oluyor.




İlginç binalarının yanında, alışmadığımız bir iklimi, bitki örtüsü var. Hindistan cevizleri altında bir güzel dinlenip, hafif bir yürüyüş yaptık. Mahalle olarak da pek bir nezih ve temiz görünüyordu.



Downtown Miami ve Bayfront Park


Daha ilk gün adres ararken kaybolmuş ve şehrin en hareketli yerlerinden olan körfeze gelivermiştik. Park yeri bulamadığımız için vakit geçirememekten dert yanıyordum. Bugün tam da o fırsatı değerlendirecek bir vakit buldum. Ne de olsa kaybola kaybola aşina olmuştum caddelere.



Marinelere yakın, deniz kenarında çok güzel oteller bulunuyor. O sırada halka açık bir park vardı, Bayfront park. Körfez kenarı anlamına gelen Bayfront park sanki şehrin içindeki bir tatil beldesi. İstanbul insani olduğumuz için kumlu plajlar en yakın 5-6 saat mesafede oluyor. Palmiye ağaçlarının altındaki siesta yapan işsizler, hemen yanıbaşlarındaki gökdelenlerde yüksek maaşla çalışanlardan daha çok şehrin tadını çıkartıyorlardı.



Parkın içindeki alışveriş merkezinde tüm sıcak ülkelerde olduğu gibi hayat geç başlıyor. Saat 11:30 mağazalar daha yeni açılmaya başlanmış,herkesin üstünda akşamdan kalma bir rehavet hakim. Bazen bu ülke beni çok şaşırtıyor, sanırım gözümde çok fazla büyüttüğüm içindir. Alışveriş merkezine girerken bir adam yaklaşıyor, nihayet farkediyorum omzunda kocaman bir kertenkele fotoğraf çektirmek istermiyim soruyormuş. Bu Marakeşteki Daru'l Fena meydanında olmuş olsa hiç yadırgamam ama burada ilk defa karşılaşıyorum:)